Een brief aan Safa

Mijn lieve dochter.
Hier ben jij al geweest. Je zat nog in mama’s buik, je schopte nog maar net. Maar jij was hier met ons. Soubhana Allah..
Dat maakte alles nog zoveel meer bijzonder.
Elke stap en elk aangezicht, ik droeg je met mij mee wensend dat ik ooit op een dag deze reis wederom zou mogen maken met jou aan mijn hand, aanschouwend wat ik mocht aanschouwen.
Alhamdoellilaah, hoe gezegend zijn wij..
Moederschap mogen beginnen terwijl deze prachtige ervaring en verplichting al voldaan is.
Alhamdoellilaah. Hoe gezegend ben ik..
Mijn lieve dochter, jouw naam is gekozen, met deze reis in onze harten en gedachten geschreven.. Hadj baby noem ik je graag, want deze mijlpaal in papa en mama’s leven was jij al een feit.. was jij al aanwezig.. was je eerste schopje toen we door mina reden, en je eerste sterke beweging na een slok zamzam bij djamaraat.. soubhana allah.
Op moeilijke momenten tijdens deze reis klampte ik mij vast aan mijn buik, hopende dat je kon voelen hoeveel liefde ik voel voor jou omwille van Allah Azza wa Djall en hoe diep ik de wens koester dat ik jou alle schoonheid van deze Deen kan meegeven, ondanks dat ik zelf nog zoveel veranderen moet soubhana Allah..
Tijdens deze reis hebben papa en mama veelvuldig dua gedaan voor jou Safa.
Opdat jij ouders krijgt die jij verdient.
Opdat wij jou zullen kunnen opvoeden zonder jou een jeugd te geven waar jij van zult moeten herstellen. Zonder op yawm al qiyyam te staan en jou tekort te hebben gedaan binti..
Je bent nu 13 dagen oud.
Voor mij staat de wereld stil sinds jouw komst. Soubhana Allah.
Maar de wereld staat niet stil mijn dochter.
De wereld is een enge plek..
Maar het mooiste wat ik jou kan meegeven, het sterkste wapen dat ik jou kan geven Safa is deze Deen die bijna 11 jaar geleden mijn redding was.. alhamdoellilaah.
En mijn hart verzacht in hoop en wetenschap, dat ik jou dit mee kan geven opdat het ook jouw redding zal zijn in sha Allah❤️.
Mama en papa houden oneindig van jou, moge Allah Azza wa Djall jou doen slagen in alles wat je doet, jou beschermen, mij en jouw vader en naasten in staat stellen jouw omhoog te helpen wanneer je valt en je tranen te drogen wanneer je huilt, ameen💕.

Your mom



Reacties

Populaire posts