2 weeks post-partum

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Op 19 januari 2019 is mijn dochter Safa geboren. Alhamdoellilaah.
Mijn hart is vol.
Gevuld.
Stroomt over..
En vergis je niet.. Sinds mijn bekering bijna 11 jaar geleden ben ik een compleet mens alhamdoellilaah..
Sinds mijn islamitisch huwelijk bijna 3 jaar geleden heb ik alhamdoellilaah de helft van mijn deen gevonden en leef ik met een hart dat overstroomt voor mijn man alhamdoellilaah.
Maar sinds 2 weken is er een deel in mij ontwaakt waarvan ik het bestaan niet kende..
Een vorm van liefde, zo puur en onbeschrijflijk soubhana Allah..
Ik wist niet dat ik in staat was zoveel liefde te voelen.. Alle clichés zijn waar..
Hoe perfect kan een klein mensje zijn, hoe verblind en vol overgave kan je je storten op luiers, boertjes en uren borstvoeding..
Soubhana Allah..
De babybubbel is intens, emotioneel, hartverwarmend, overweldigend maar tegelijk: ZOOO HARD NODIG.
Want ik kan in tranen uitbarsten als ik mijn aandacht ook maar voor eventjes moet verleggen, want ik wil mijn volledige aandacht voor haar..
Mijn dochter. Mijn alles.
Als ik naar haar kijk zie ik mijn man, ik zie onschuld..
Mijn hart bevindt zich nu al 2 weken buiten mijn lichaam, en dat vind ik een benauwende gedachte...
Echter in mijn meest intense kraammoment toen ik in tranen was door het overweldigende verantwoordelijkheidsgevoel dat ik nu ineens heb 'als haar iets overkomt is het mijn schuld' werd ik gerustgesteld toen ik het boek 'Ons dierbaar kroost' opensloeg door de volgende woorden van Allah Azza wa Djall uit de Qur'an:

"Mannen zijn de beschermers en onderhouders van vrouwen, omdat Allah de ene van hen boven de ander heeft gesteld en omdat zij uitgeven uit hun middelen" (Surat an-Nisa 4 : aya 34)

En daar opvolgend de volgende hadieth overgeleverd door Ibn Omar Radi'allahu anhu:

"Er wordt aan ieder van jullie een verantwoordelijkheid toevertrouwd, en ieder van jullie moet rekenschap afleggen voor deze verantwoordelijkheid. De leider is verantwoordelijk voor zijn volk en moet hierover rekenschap afleggen. De man is verantwoordelijk voor zijn gezin en moet rekenschap afleggen voor zijn verantwoordelijkheid. De vrouw is verantwoordelijk voor het huis van haar echtgenoot en moet hierover rekenschap afleggen. De bediende is verantwoordelijk voor het bezit van zijn meester en moet over rekenschap afleggen over zijn verantwoordelijkheid. En een man is verantwoordelijk voor de rijkdom van zijn vader en moet rekenschap afleggen voor zijn verantwoordelijkheid. Ieder van jullie heeft dus een verantwoordelijkheid en ieder van jullie moet rekenschap afleggen voor zijn verantwoordelijkheid"
Sahih verklaard door Bukhari & Muslim

Dit is de kracht van onze religie lieve zusters.. Dat elke angst die wij hebben weggenomen kan worden door de wetenschap dat alles gebeurt met de Wil van Allah Azza wa Djall. Dat wij verantwoordelijkheden krijgen waar wij rekenschap over dienen af te leggen, echter tonen de bewijzen hierboven dat je er niet alleen voor staat.. Soubhana Allah. Als man ben je verantwoordelijk over je vrouw en als vrouw ben je verantwoordelijk voor het bezit van jouw echtgenoot. Met andere woorden "je bent een team".
En uiteindelijk kunnen wij niemand beschermen van alles, zelfs onszelf niet. Dus wij dienen vrede en acceptatie te hebben ook met de beproevingen van onze kinderen straks.. In deze dunya vol fitna.
Echter is het aan ons om ons beste beentje voor te zetten, een veilig en vooral warm klimaat op te bouwen thuis en onze kinderen de juiste tools en kennis mee te geven.. Maar vooral: om hen liefde voor Allah en kennis over Zijn religie mee te geven zo goed als wij kunnen in sha Allah..
En dat is wat ik mijn dochter toewens.. Een jeugd waar zij niet van hoeft te herstellen.
Ouders die van haar houden omwille van Allah Azza wa Djall, puur en onvoorwaardelijk..

De afgelopen 2 weken staat mijn wereld op zijn kop. En tegelijk is het alsof zij altijd al bij mij was..
Alsof het nooit anders is geweest soubhana Allah..
En om de warmte van mijn omgeving te mogen aanschouwen, de liefdevolle reacties van mijn familie, mijn man, mijn vriendinnen op mijn parel.. wauw.. Geen woorden voor..
Alhamdoellilaah..
Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn, ik zal nooit meer écht gerust zijn..
Maar zij heeft mij de afgelopen weken, en de maanden van de zwangerschap zoveel over mijzelf geleerd soubhana Allah..
Zoveel demonen te rusten gelegd alhamdoellilaah..
Kinderen worden niet zomaar omschreven in zoveel ahadeet als een zegening...
Het zijn cadeautjes.
Je moet er hard voor werken, maar ze vullen je op een manier en met een liefde die zo allesomvattend is.. Zo vervullend soubhana Allah..
Ik kijk naar haar, ze slaapt nu..
Kan ik écht zoveel van iemand houden?
Allahoema bareek.. Lieve Safa, moge Allah Azza wa Djall jou beschermen, van jou houden, jou op doen groeien tot een vrome en sterke moslimvrouw en jou doen behoren tot hen die zullen welslagen ameen..
Mijn hart is vol.
Gevuld..
Alhamdoellilaah..



Reacties

Populaire posts