ALMOST 30 weeks in sha Allah

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Soubhana Allah.. Het voelt als gisteren dat ik de zwangerschapstest deed die mij het nieuws bracht dat wij in sha Allah ouders gaan worden (!). En nu ben ik nog zo'n 4 uurtjes verwijderd van officieel 30 weken!
Ik zit inmiddels flink in mijn 3e trimester, ga nu ongeveer de laatste 10 weken van de zwangerschap in in sha Allah (allahu a'lam natuurlijk) en I'M REALLY FEELING IT!
Ik ga hier geen klaagblog van maken, maar wauwww mensen.. SLAAP IS VER TE ZOEKEN.
Ik ben inmiddels echt CHRONISCH moe.
Ik blijf veel in de buurt van mijn huis en durf niet zo goed nog veel weg te gaan van huis.
Gek he?
Ik ben altijd dol geweest op naar buiten gaan, en hoewel ik nog steeds wel wil word de drempel steeds groter merk ik..
Ik geniet van alle kleine voorbereidingen, cursussen en gesprekken over baby's en moederschap.
Ik geniet van haar bewegingen en schopjes (die inmiddels mijn buik laten ronddansen zo sterk is ze allahoema bareek!).
Maar naast alle zwangere dingetjes ben ik ook flink occupied met AFSTUDEREN.
Als je dit leest, make du'a I'll finish SOON in sha Allah!
Want ik wil graag de studentenfase afsluiten voordat ik de fase van moederschap in ga in sha Allah..

Ik merk dat moederschap niet begint na de geboorte, maar echt al gedurende je zwangerschap.
De trots, hoe je trots bent op dikker worden (!! wat letterlijk tegen de natuur van een vrouw in gaat haha), de trots op haar schopjes, hikjes enzovoorts..
Rompertjes vasthouden en haar erin picturen.. Ik kan nauwelijks bevatten dat zij hier straks echt is in sha Allah..

Mijn brein is momenteel echt overgenomen door babydingen merk ik, de geboorte, nesteldrang etc.
Maar tegelijk geniet ik ook nog van de fase waar ik nu in zit..
Nu nog AFSTUDEREN please.. in sha Allah.

Zwangerschap is zoooo anders dan ik mij ooit had voorgesteld, dat blijf ik herhalen. Maar de grootste verassing is dat ik mij zo ontzettend mijzelf voel (mentaal, fysiek totaal niet haha) Alhamdoellilaah.
Het gaat snel voorbij soubhana allah, mensen zeggen dat ik het nog zal gaan missen..
Ik vraag het me wel af hoor..
It's ALL worth it, en het is een prachtige ervaring.. Maar ik wil gewoon een kindje.. Geen gigantische belly haha.
COUNTING DOWN IN SHA ALLAH.
Maar voor nu mini-me.. Blijf goed groeien baby. Get ready in sha Allah. While we get ready for you! In sha Allah.

Alle dames met een kinderwens, moge Allah Azza wa Djall een ieder die in staat is een goede ouder te zijn zegenen met een godsvrezend kindje. Moge Allah Azza wa Djall ons in staat stellen onze jeugd te beschermen & te onderwijzen. Moge Allah Azza wa Djall de zwangere moeders een gezegende zwangerschap schenken & een gezegend kindje, ameen!




Reacties

Populaire posts