Her first kick

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Graag wilde ik een heel bijzonder moment delen met jullie in sha Allah.
Vanaf het begin van mijn zwangerschap volg ik heel enthousiast de groei van onze kleine via verschillende apps, websites en boeken.
Ik was enorm geraakt toen ik in de islamitische naslagwerken te weten kwamen dat de ro7 (ziel) van ons kindje (in sha Allah) ingeblazen zou worden in Makkah (zie hadith) omdat ik op 15.5 week zou vertrekken richting Mekkah en de ro7 ingeblazen wordt na de eerste 4 maanden in sha Allah (16 weken ongeveer).
Dit was dan ook een mijlpaal voor mij, en ik was in afwachting tot dit moment.
Wat ik totaal niet had verwacht of zelfs al aan dacht was dat ik mogelijk haar schopjes en bewegingen zou gaan voelen.
Het moment waarop mensen dit (met zekerheid) voelen is heel verdeeld en toen ik in Makkah en Medina was was dit ong vanaf week 16 tot en met week 20.

Op 14 augustus (zo'n 5 dagen na aankomst) ging ik met onze reisgroep in taxi's verschillende plekken bezoeken die een onderdeel spelen in onze islamitische geschiedenis. Denk hierbij aan: Jabba al Thawr, Mina, Arafat, Jabbat al Nour enzovoorts. Ik had mij hier vooraf enorm op verheugd en ik was dan ook razend enthousiast om deze plaatsen te bezoeken. Ik zat de gehele ochtend met mijn man voorin de taxi en wij waren samen intens aan het genieten.
We reden op een bepaald moment door tentenkamp Mina, en ik was stiekem ook wel erg zenuwachtig over ons verblijf daar. En toen gebeurde het..
Ineens kreeg ik vlak achter elkaar 2 hele aparte steken op mijn rib. Precies naast elkaar. Het was een gevoel dat ik nog nooit eerder had gehad en instinctief en met grote ogen zei ik tegen mijn man "Je kind heeft mij zojuist geschopt". Dit was in de 17e week van mijn zwangerschap.
De zenuwen waren soubhana Allah in 1 klap weg.
Ter plekke wist ik zeker dat ze geschopt had, maar al gauw ging ik twijfelen omdat ik dat natuurlijk nog nooit eerder gevoeld had..
Vanaf dat punt voelde ik steeds vaker steekjes en bubbeltjes.
In de tussentijd zijn deze steekjes en bubbeltjes alleen maar sterker geworden en weet ik dus ook zeker dat ik haar destijds gevoeld heb soubhana Allah..
Wat een fantastisch gevoel..
Het is zó gek om zoveel liefde te hebben voor iemand die je nog nooit hebt gezien, maar wauw, haar bewegingen mogen voelen en haar voelen groeien in mijn buik is de raarste vorm van liefde die ik ooit heb ervaren soubhana Allah.
Ik voel me cliché in elk opzicht.. Maar belangrijk voor mij is het vastleggen van dit soort momenten.
In sha Allah zullen haar papa en ik ooit op een dag haar op schoot nemen en vertellen over deze reis.
Hoe aanwezig zij al was gedurende deze reis en hoe trots en blij zij haar ouders daar al maakte soubhana Allah.
Ik had het mij niet perfecter in kunnen denken dan dat ik in die maand van de zwangerschap daar zat soubhana Allah..
Dat mijn man en ik de Hadj mochten verrichten en du'a voor onze ongeboren dochter mochten doen op de beste plek van de wereld alhamdoellilaah..
Ik hoop in sha Allah dat zij op zal groeien tot een gelukkige, vrome moslimvrouw en dat zij kracht zal putten uit deze dingen die voor haar ouders de wereld en alles wat het omvat hebben betekend.
Soubhana Allah.
Mijn kleine druktemakertje. Mijn schopper.
Schop maar lekker verder schat.
Mama geniet van deze tekenen van jouw leven alhamdoellilaah..





Reacties

Populaire posts