De gift van Islaam

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Soubhana Allah.. Iedere moslim kent het wel. Die ups en downs in je Imaan.
Helaas onvermijdelijk. Iedereen ervaart ze..
Belangrijk is het vastklampen aan jouw goede daden en het consistent blijven in de momenten van zwakte, en jezelf proberen te ontwikkelen en vooruit helpen wanneer je het geluk van een piekje ervaart. Alhamdoellilaah..
En soms wordt je wakker in de ochtend, en ja hoor.. je voelt hem door je heen stromen..
Die piek.
En dan sta je anders op. Je voedsel proeft anders, je kijkt anders door je ogen. Je bent kritischer over je tijd en je leven.
Alhamdoellilaah.. Hoe gezegend zijn deze momenten.

Gisteren zat ik bij het Jumuah gebed in masjid Essalaam, wat ik altijd een verkoeling voor mijn hart vind.
Het blijft een prachtige masjid om in te zijn, en de gemeenschap die er komt is een diverse.. waar ik ook altijd van geniet, alhamdoellilaah.
Er zitten daar veel moeders die hun (jonge) kinderen meebrengen naar de masjid.
Ook dit is een verkoeling voor mijn oog en voor mijn hart.
Gisteren heb ik de grote eer gekregen van Allah Azza wa Djall om 2 shahada's te mogen meemaken van twee nieuwe zusters (moge Allah Azza wa Djall hen zegenen, standvastige moslims maken en al het mooie van zowel de dunya als al-Akhira te leiden, allahoema ameen).
En dit deed iets heel bijzonders met mijn hart, allahoema bareek..
Ik zat daar en er liepen kindjes om me heen gekleed in kleine jelebatjes en jurkjes met kleine hoofddoekjes. Ze baden mee met hun ouders. De twee nieuwe Nederlandse zusters zaten ook in de menigte.
En toen besefte ik mij hoe groot het zegen is dat, d.m.v. mijn bekering naar de Islaam ik niet alleen de kans krijg om te leven op de Weg van Allah Azza wa Djall. Niet alleen biedt deze religie mij de handvaten die ik nodig heb om een moeder te worden in sha Allah, om sabr te  hebben met mijn kinderen, om een opvoeding voor hen te bewerkstelligen die in sha Allah zal leiden naar succes..
Maar dankzij het feit dat Allah Soubhana wa Ta'allah mij geleid heeft, leidt Hij (in sha Allah) ook mijn nageslacht.
Zij zullen de Qur'an leren onder mijn toezicht (en hopelijk onder die van mensen die het veel beter kunnen dan ik), ze zullen herinnerd worden aan hun Heer, zij zullen opgevoed worden in sha Allah in overeenstemming met de Sunnah..
Dit is wat ik voor hen wens, in sha Allah. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan..
En uiteindelijk is het Allah Azza wa Djall die hen leidt..
Maar het gaf mij zoveel rust soubhana Allah dat ik een religie naleef die ik wens voor mijn nageslacht in sha Allah..
Uiteindelijk is de Islaam waar ik mee opsta en waarmee ik ga slapen.
Mijn leven begint en eindigt ermee in sha Allah..
Het is een constant bewustzijn..
Ik kan mij mijn leven niet meer herinneren voor de Islaam, een tijd dat ik niet geloofde..
Soubhana Allah dat lijkt wel ondenkbaar..
Ik besefte gisteren dat ik, voordat ik bekeerde eind 15 jaar, niet naar de toekomst keek.
Volwassenheid beangstigde mij enkel.
Ik kon geen toekomstbeeld maken waarin ik volwassen was, ik vreesde dit dan ook..
En met mijn bekering is dit te rusten gevallen.
Ik zag mijzelf tussen mijn kinderen (in sha Allah) en hen vertellen over de deen..
Ik zag mijzelf genieten van de Ramadhaan met mijn gezin..
Ik zag mijzelf naar de moskee gaan met mijn kinderen en daarna pannenkoeken eten.
Ik zag het allemaal helemaal voor mij soubhana Allah.
En volwassenheid en de toekomst werd iets waar ik naar streefde en zelfs verlangde.
Zodat ik de Hadj kon verrichten, zodat ik de helft van mijn deen kon vervullen..
De Islaam is de grootste gift in mijn leven. Dat zal het altijd blijven.
Ik bouw vanuit hier, dit startpunt alles op.
Islaam heeft mijn leven richting gegeven, alles in perspectief gebracht en mij kracht gegeven voor mijzelf en mijn omgeving op te komen.
Ik ben niet bang af te wijken van de massa.
Ik hoop dit mijn dochter mee te geven in sha Allah.
Ik hoop haar bij te brengen dat zelfs als de gehele wereld faalt, de Liefde van Allah Azza wa Djall voor Zijn Schepping en Zijn Dienaren nooit faalt..
Ik hoop dat zij de kracht zal vinden het harame te weigeren en te zeggen 'nee, Allah is mij geliefder'.
Maar vooral hoop ik dat zij met een open hart en zonder angst voor de dunya zal leven, enkel met angst voor Allah Azza wa Djall.
Moge Allah Azza wa Djall ons nageslacht eerder taqwa schenken dan gezondheid, moge Hij al Bari hen eerder geluk en gemoedsrust schenken dan rijkdom, moge Hij Soubhana wa Ta'allah hen de middelen geven om dit leven aan te kunnen, allahoema ameen.



Reacties

Populaire posts