Surah an-Nasr: The Help

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Vorige week heb ik een kort stukje geschreven over surah al-Masad en mijn beweegreden voor het bijhouden hiervan op de blog heb ik beschreven in het stuk over surah al-Fiel. Bij deze wil ik in sha Allah dan ook de surah van deze week met jullie delen, namelijk: surah an-Nasr

Nogmaals: Het boekje dat ik gebruik is 'Het laatste deel van de Qoer-aan DJOEZ AMMA vertaling en transcriptie'. Het is een blauw boekje van Uitgeverij Noer (waar ik overigens niet veel naslagwerk van bezit omdat zij niet veel bronnen verschaffen bij veel van hun teksten).

Deze week zal ik in sha Allah surah an-Nasr met jullie delen. De vertaling van deze surah raakte mij soubhana Allah enorm.. Dit is dan inmiddels ook één van mijn meest favoriete hoofdstukken om mee te bidden! Alhamdoellilaah! Dit is waarom het leren en bestuderen van de Qur'an zoveel meerwaarde heeft alhamdoellilaah, de Woorden van Allah zullen jou veranderen en je raken.. In sha Allah.
Het is een hulpmiddel om dicht bij jezelf te komen en te blijven.. Maar vooral een middel om dicht bij Allah Soubhana wa Ta'allah te komen alhamdoellilaah!

Voor nu:

Bismillaahir Rahmaanir Rahiem,

1. Idhaa djaa'a nasrullaahi wal fath,
2. Wa ra'aitan naasa jadguloena fie dienillahi afwaadjaa
3. Fa sabbih bi hamdi rabbika wastaghfirh innahoe kaana tawwaabaa


Vertaling: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle,

1. Als de hulp van Allah tot je komt en de overwinning.
2. En je ziet dat de mensen in grote groepen tot Allah's godsdienst treden,
3. Verheerlijkt en prijs dan je Heer, en vraag om Zijn vergiffenis. Waarlijk, Hij is de Ene Die berouw aanvaardt en vergeeft.

Moge Allah Azza wa Djall een ieder van ons bijstaan in het leren & memoriseren van de Qur'an, van het in de praktijk brengen van de zuivere lessen die Allah Soubhana wa Ta'allah ons hiermee leert, moge Hij Azza wa Djall ons laten behoren tot hen wiens harten verzacht worden door Zijn Woorden, ameen.



Reacties

Populaire posts