Surat al-Masad - The Palmfibre

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Vorige week heb ik een kort stukje geschreven over surah al-Fiel en mijn beweegreden voor het bijhouden hiervan op de blog. Bij deze wil ik in sha Allah dan ook elke week proberen een surah uit te schrijven, de uitspraak erbij plaatsen en als ik een goede lezing kan vinden deze ook met jullie delen in sha Allah..

Nogmaals: Het boekje dat ik gebruik is 'Het laatste deel van de Qoer-aan DJOEZ AMMA vertaling en transcriptie'. Het is een blauw boekje van Uitgeverij Noer (waar ik overigens niet veel naslagwerk van bezit omdat zij niet veel bronnen verschaffen bij veel van hun teksten).

Deze week zal ik in sha Allah surah al-Masad met jullie delen. In deze surah wordt Aboe Lahab vervloekt door Allah Soubhana wa Ta'allah. Ook zijn vrouw wordt hier benoemd. Ik zal in sha Allah nagaan of ik deze blog met de tijd kan uitbreiden met wat informatie betreffende deze personen in sha Allah.

Voor nu:


Bismillaahir Rahmaanir Rahiem,

1. Tabbat jadaa abie lahabiw watab
2. Maa aghnaa 'anhu maaluhoe wamaa kasab
3. Sa jaslaa naaran dhaata lahab
4. Wamra'atuhoe hammaalatal hatab
5. Fie djiedihaa hablum mim masad


Vertaling: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle,

1. Vervloekt zijn de twee handen van Aboe Lahab en vervloekt is hij!
2. Hij zal geen nut hebben van zijn weelde en wat hij voortbracht!
3. Hij zal in een vuur branden met laaiende vlammen!
4. En ook zijn vrouw, die het hout aandraagt
5. Om haar nek is een touw van palmvezels gebonden

Moge Allah Azza wa Djall een ieder van ons bijstaan in het leren & memoriseren van de Qur'an, van het in de praktijk brengen van de zuivere lessen die Allah Soubhana wa Ta'allah ons hiermee leert, moge Hij Azza wa Djall ons laten behoren tot hen wiens harten verzacht worden door Zijn Woorden, ameen.



Reacties

Populaire posts