Boodschap voor mijn akhawaat

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Lieve akhawaat.
Lieve bekeerde zusters.
Lieve zusters die weer zijn gaan praktiseren, wellicht als enige thuis.
Lieve iedereen..
Vandaag even een bericht gericht aan jullie allemaal in sha Allah!
Een bericht van iemand die 8 jaar lang de ramadan alleen deed op haar kamertje en voor een aantal jaar zelfs stiekem.
Een bericht van iemand die keer op keer in conflict stond wanneer het aankwam op de regels van Allah soubhana wa Ta’allah en de gehoorzaamheid aan mijn moeder, onder wiens voeten Jannat ligt.
Een persoon die 8 jaar el3ied alleen doorbracht of bij familie van lieve vriendinnen (alhamdoellilaah, moge Allah azza wa djall jullie zegenen, ameen).
Iemand die tegengewerkt is bij elke stap: bekeren, hoofddoek dragen, abaya dragen, khimaar dragen, vasten, lezingen bezoeken, telefoonrechten..
Ja ik ben wel eens een nacht buiten gebleven omdat ik het niet meer trok om naar huis te gaan en de strijd weer aan te gaan.
Ja, ook ik heb mij eenzaam gevoeld, niet alleen een paar uur maar maanden achtereen.
Ook ik ben afgewezen om mijn hijab.
Ik weet wat je doormaakt.
Geloof mij, ik weet hoe eindeloos het voelt.
Maar elke keer als ik huilde of als ik dacht dat ik niet meer kon en ik dacht aan Allah, dat Hij soubhana wa Ta’allah mij ziet en dat Hij Azza wa djall mij zal belonen.. En dan besefte ik dat dat mij meer waard was dan alles wat ik niet had.
Dat ik liever alles afgenomen had dan dat Allah mij werd afgenomen.
En dat was het mooie: niemand kan mijn geloof in Hem afnemen! Alhamdoellilaah!
Want ookal zag je mij pieken en dalen.
Vallen en opstaan.
Ik wist dat Allah mijn hart kent.
Dat Hij over mij waakt.
Dat alles gebeurt met Zijn toestemming. Soubhana Allah.
En ik ben nooit gestopt te geloven dat er een moment zou komen dat ik mijn religie zou kunnen belijden op MIJN manier in een huis met een man die mij begrijpt en in wiens leven Allah ook centraal staat.
Alhamdoellilaah na lange jaren heeft Allah mij gezegend met meer dan ik ooit voor mijzelf heb durven dromen.
Zoveel meer dan waar ik ooit om had durven vragen.
Wat ik wil zeggen lieverds.. onthoud ook tijdens de donkere dagen, de momenten dat je denkt dat je het niet meer kunt..
Denk aan Allah.
Denk aan je future family in sha Allah.
Hou vol.
Allah weet wat je aankunt!

Reacties

Populaire posts