Palestina

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu akhawaat,

Vandaag wil ik de tijd nemen om stil te staan bij een onderwerp waar we allemaal veel mee bezig zijn. Ik wil jullie dan allereerst ook oprecht mijn bewondering meedelen over de grote mate aan benefieten, demonstraties, donatiets, adiyaat etc. die ik voorbij zie komen omtrent dit onderwerp. Ik zie voor het eerst sinds wat voor mij heel lang lijkt, een duidelijke eenheid gevormd..
Soubhana Allah..
Ik vraag Allah Azza Wa Djall dan ook om jullie allemaal te belonen voor jullie liefde, support en solidariteit met Gaza..
En natuurlijk wil ik Hem Soubhana wa Ta'allah vragen om hen allemaal jannat al firdaws te geven, en ons allen samen te doen komen in jannat, ameen.
Vandaag wil ik de nadruk leggen op onze gelijkenissen, o ummah, en niet op onze verschillen..
Soubhana Allah waarom zie ik toch altijd die onderlinge afstand?

Wat maakt het uit wat je etnische achtergrond is wanneer we allemaal moslim zijn?
Waarom altijd het onderling bekritiseren wat we nogsteeds volmondig naseeha durven noemen?
Wees zachtaardig voor jou broeders en zusters.
Wees zachtaardig voor je broeders en zusters om je heen, die je zondes ziet begaan..
Wees zachtaardig voor de broeders en zusters die je niet ziet, die leven in erbarmelijke omstandigheden.
Ya Allah Soubhana wa Ta'allah..
Palestina lijdt.. De harten van de moslims lijden..
Hoe kunnen wij rusten, terwijl de mensheid word afgeslacht !?
Ya Allah, mijn hart schreeuwt om de bevrijding, om de redding van palestina!
Mijn hart schreeuwt om the awareness van de mensheid..
Kijk o mensen, kijk om je heen.. Naar de wereld, die vergankelijk, verradelijk en oneerlijk is...
De wereld waar vele van ons hun zielen aan verkocht lijken te hebben..
Voorwaar, de ware vergelding, de ware eindplek is bij Allah Soubhana wa Ta'allah.
De Bron der Vrede.. as-Salam.
Deze dunya is een gevangenis voor de gelovigen..
Deze dunya, zaait niets anders dan onrust in de harten.
Het enige wat het hart tot rust brengt, is de liefde voor Allah Soubhana wa Ta'allah en Zijn deen.
Ik vrees de ontmoeting met Allah Soubhana wa Ta'allah.. waar ik Hem moet uitleggen waarom ik nalatig ben geweest..
Waarom ik nalatig ben geweest in het naleven van Zijn richtlijnen.
Waarom ik nalatig ben geweest in het volgen van de Sunnah van de profeet sallalahoe aleiyhie wa salaam.
Waarom ik niet langer in sujud bleef..
Waarom ik niet langer in gebed stond..
Waarom ik niet meer da3wah verrichtte..
Waarom ik niet meer vastte..
En zo maar door een door..
En ik vrees dat ik Zijn schepping, niet voldoende geholpen heb..
Hen teveel onrecht aandeed..
Hoe Hij Soubhana wa Ta'allah mij zegende..
Maar ik nooit terug kan schenken wat Hij mij gaf..

Nog niet eens een fractie hiervan.
Ik zal nooit jannat binnen treden met mijn daden.. alleen doormiddel van Zijn Ra7ma..
En terwijl de ummah lijdt, slaap ik in een zacht bed..
Eet tot mijn buikje vol zit, van dingen die ik lekker vind.
Heb ik geld om kleding te kopen, sushi te eten en aan puur vermaak te besteden.

Soubhana Allah.
Heb ik zelfs de tijd om te zondigen..
Terwijl de mensen van Palestina worden afgeslacht..
Soubhana Allah..
Ik vrees de ontmoeting met Allah Azza wa Djall, ik vrees dat Hij mij zal vragen.. En jij ? Waar was jij toen jou ummah stierf.. Jij keek slechts toe..
Ik vrees... jij ook?

Laat ons dan vanaf vandaag en morgen, en de rest van ons leven in sha Allah doneren aan de behoeftigen.
Niet een beetje.
Niet enkel het verplichtte..
Laat het iets zijn waar wij onszelf keer op keer op keer aan herinneren.
In sha Allah..
Laat ons elke dag du'a doen voor hen die dit nodig hebben.
Onze families, onze buurman, onze ummah over de gehele wereld.
Door hen veelvuldig te gedenken, hun situatie als enige maatstaf te nemen in dit leven opdat wij in sha Allah altijd tevreden zullen zijn met datgene wat Allah ar-Rahman ons geschonken heeft.
Wat een gunsten.
Straks zullen ze onze ondergang worden..

(Check out: the muslimshow)

Reacties

Populaire posts