"...diens borst verruimt Hij voor de Islaam"

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,,

Na alle jaren is dit nog steeds één van mijn favoriete YouTubefilmpjes allahoema bareek!
Deze man heeft een bekeringsverhaal die zowel inspeelt op jouw traantjes als op je lachspieren.
Soubhana Allah.. Welke Tekenen van jouw Heer wil jij ontkennen?
Zijn bekeringsverhaal is heel anders dan dat van mij, en toch voel ik heel veel genegenheid voor zijn verhaal. Zijn manier van vertellen, soubhana Allah.
Soms als mensen mij vragen 'waarom islam?' dan weet ik er soms niet meer uit te brengen dan 'omdat het de waarheid is'..
En als men vraagt 'hoe ben je bekeerd?' kan ik soms enkel antwoorden met 'Allah heeft mij geleidt alhamdoellilaah'.
En natuurlijk is het antwoord uitgebreider dan dat, maar hier komt het in de essentie op neer soubhana Allah..
En voor deze man is het ook simpelweg de overmaat aan bewijzen..
Het niet meer kunnen ontkennen, soubhana Allah.
Zo voelde het voor mij ook.
Hoe kan ik deze religie nog ontkennen?
JA ik was jong.
JA het was zwaar.
NEE ik wilde niemand pijn doen met mijn keuze.
Maar door er niks mee te doen deed ik mijzelf pijn. Deed ik mijzelf onrecht aan.
Want ik geloof in Allah Soubhana wa Ta'allah met elke atoom in mij..
Ik ben mij altijd bewust van Zijn aanwezigheid..
Daarom kon ik het niet aan om op te geven, om los te laten.
Soubhana Allah..
En mijn imaan heeft gepiekt en gedaald..
Ik heb tegen zaken aangetrapt en mij verzet.
Maar nooit heb ik mijn Heer en mijn geloof in Hem en Zijn volmaakte religie al-Islaam ontkend of minder geloofd..
Alhamdoellilaah..


Reacties

Populaire posts