And He found you lost and guided you..

Salaamoe Aleykoem wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Geboren en getogen in een echt, vrijdenkend nederlands gezin. Nu barsten veel meiden los over hun miserabele leventje. Hoe de nederlandse cultuur ons tekortschoot..
Ik voelde het echter totaal niet zo. Ik was tevreden in mijn nederlandse huis, met alle nederlandse dingetjes. Ik hield (en hou tot de dag van vandaag) van mijn nederlandse familie, en het was hoe mijn leven hoorde te zijn, zo voelde het. Ik hield van de vrijheden die ik geloofde te hebben. De vrijheid om te zijn wie je wilde zijn, in een cultuur waarvan ik geloofde dat deze tolerant was. Ik hield ervan dat mijn ouders openstonden voor alles wat de wereld te bieden heeft, zo zag ik het.. Terwijl velen culturen prachtig waren, waren er velen conservatief en bekrompen in mijn ogen. Ze hadden veel schoonheid, maar het beperkte de mens om zichzelf te ontdekken en te ontplooien.. Zo heb ik jarenlang geleefd. Met de volle overtuiging dat mijn cultuur mij bevrijdde. Ik heb altijd opengestaan voor alles wat de wereld te bieden had. Alle culturen intrigeerde me, ook al zag ik mezelf er echt niet in rondlopen.. Het nam niet weg dat ik iedereen respecteerde die zich aan zijn of haar geloof en cultuur hield. Het was dan ook een schok toen ik besefte dat mijn hart zich ging verruimen voor de islam. Men zegt, 'je koos ervoor' maar dat is niet waar.. Allah koos mij ! Soubhana Allah.. En het was niet, tot de dag dat ik de islam vond, dat ik besefte dat ik iets miste.. En ik voel het, iedere keer dat ik het huis inloop van een islamitische familie of wanneer ik de moskee betreed.. Dit geloof, deze cultuur.. Ik ben er 5,5 jaar geleden verliefd op geworden. Het is altijd onderdeel van me geweest, zelfs toen ik dat nog niet wist. Ik ben verliefd geworden op de qur'an, op de gastvrijheid van de moslims, het gebed, de adhaan, de ramadhaan, op de marokkaanse banken, op de arabische taal waar ik nauwelijks iets van begrijp.. Ik ben elke dag in voor een andere keuken: Hollandse pot, Marokkaans, maar ook heerlijk Pakistaans of Turks. Ik vind rust bij de geur van ne3ne3, de zelfspot onder de Marokkanen. Mijn kast is gevuld met Khumoor, djallaba's, abaya's, takshita's, kaftans maar ook sari's uit Pakistan en gewoon de primark van hier thuis..  Ik hou van het harde YOEYOEYOEYOEE wanneer er een bruiloft is en dat al deze culturen altijd net dat beetje extra zijn... Ik hou van de eeuwige verhalen en foto's van bergen, familie in verre landen, vakanties en avonturen.. En ik hoop op een dag al deze landen te mogen bezoeken en voor mijzelf te kunnen zien. De culturen te mogen zien die op hun eigen manier weer zo nauw verwoven zijn met onze Deen. Ik heb mijn thuis gevonden in de moskee en in een mix. Een beetje van alles. Maar het meest van alles hou ik van Allah Azza wa Djall die mij geleid heeft, en tot mezelf heeft gebracht alhamdoellilaah, en natuurlijk van Zijn profeet Sallalahoe Aleiyhie wa Salaam.. Ik besefte pas dat ik het miste, toen ik het vond !

Mijn eerste stukje haha.. Was al op mijn telefoon geschreven bij notities om geĆ¼pload te worden haha. Ik ben druk bezig met het vormgeven van deze blog. Alle ideetjes op een rijtje te krijgen in sha Allah. Mijn beeld op dit moment is een leuke, vrolijke blog. Veel verhalen, actualiteiten, fatwa's, tips, beauty etc. Gewoon een blog waar ik mijn gedachten kan uittikken.. In sha Allah zullen de lezers er baat bij hebben. Als dat niet zo is is dat ook prima ! Ik voel dat ik er nu al rust in vindt..



Reacties

Populaire posts